Je nieuwe favoriete ontbijt
info@sofiedeclercq.be
06/25/2026
2 min
0

Je nieuwe favoriete ontbijt

06/25/2026
2 min
0

Hello you!

 

Ja, het is warm. 

De kans is groot dat je zin naar eieren met spek ‘s ochtends of soep momenteel wat kleiner is 😉

Toch blijft een goed ontbijt dat je bloedsuiker stabiel houdt gedurende de rest van de dag (ja, dat is de kracht van een goed ontbijt!), super belangrijk.

Begin je dag met te weinig eiwitten en vetten 's ochtends (boterham met choco, cornflakes, magere yoghurt met fruit en granola,...) en je maakt het jezelf de rest van de dag GIGANTISCH veel moeilijker om goeie voedingskeuzes te maken.

Dan ben je de versie van jezelf die om 16u voor de (koel)kast staat en alles wil opeten.

Je wil niet op dat punt komen; je wil dat punt absoluut voorkomen want op DAT moment, denk je niet meer rationeel en wordt "goeie keuzes maken" puur op discipline, belachelijk moeilijk.

 

Daarom geef ik je graag mijn recept voor een héél vullende smoothie.
Lekker fris, lang verzadigd, gegarandeerd een stabiele bloedsuiker. 

Niet zout, zwaar en vettig zoals een pan met eieren. Wel fris en fruitig.

 

Er zitten wel eieren in, maar ze zijn vermomd! 😉

Extra voordeel van een smoothie? Je kan 'm meenemen als je niet meteen veel honger hebt 's ochtends!

 

Je hebt nodig:

  • 250-300ml volle melk, vers van de boer (of toch zeker bio). Yoghurt kan ook, gaat extra fris zijn dan, gewoon wel iets dikker van consistentie!
  • 1/2de eetlepel kokosolie (koudgeperst, extra virgin)
  • 1/2de eetlepel ghee of boter (echte boter he, liefst op kamertemperatuur zodat het goed mixt!)
  • 1 maatje collageen (mijn favoriet:  https://realroots.nl/ec0lol )
  • 2-3 rauwe eidooiers (enkel de dooier is prima, neen dat is niet slijmerig, maakt het enkel romig en voegt een bom aan voedingsstoffen toe!)
  • 1 eetlepel bio notenpasta (amandel, cashew, hazelnoot)
  • 150g diepvries rood (of ander) fruit
  • Eventueel een banaan voor extra zoet

     Werkwijze: alles samengooien in de blender en met veel smaak opdrinken! 

 

Zoals je ziet zijn dit niet de gewoonlijke smoothie ingrediënten.
Het zijn wel wél eiwitten en vetten, geblend tot iets fris en drinkbaar.
Je darmen en hormonen zullen hier blijer mee zijn dan met een snelle boterham, kommetje granola of een stuk fruit. 
😊


FAQ:

  • Kan ik 'm al van de avond tevoren klaar maken?
    -
     Gaat een pak minder lekker zijn dan, maar ik hou je niet tegen als dat beter werkt voor je en het meer haalbaar maakt.
  • Ik heb niet alles in huis joh.
    -
     Je kan sowieso een smoothie maken dan, als je enkel eidooiers en yoghurt kan toevoegen, heb je al een stevigere smoothie dan iemand die enkel fruit staat te blenden!

Perfectie met recepten is niet nodig, werk met wat je hebt en zie waar je kan finetunen als dat nodig zou zijn.

  • Klinkt goed, maar ik heb toch snel terug honger.
    -
     Snelle verbrander! Heb je voor het middageten al terug veel honger?

Voeg dan nog een  extra eidooier en een maatje whey poeder toe. 
Mijn favoriet is de whey van Mannavital https://mannavital.com/nl/product/whey-proteine-94-platinum maar er zijn zeker nog goeie merken. Let er gewoon op dat het pure whey is aub.
Vrij van suiker, kunstmatige zoetstoffen en smaakstoffen.

 

Bon appetit!




Reacties
Categorieën